krótkie-wędzidełko-prącia.jpg

Krótkie wędzidełko prącia

KRÓTKIE WĘDZIDEŁKO PRĄCIA

Wędzidełko prącia (wędzidełko napletka) to cieniutki, niewielki kawałek tkanki, który łączy żołądź penisa z napletkiem. Zazwyczaj długość wędzidełka pozwala mężczyźnie na całkowite, swobodne odciągniecie napletka z żołędzi, zdarza się jednak, że wędzidełko napletkowe jest za krótkie i podczas odciągania napletka pojawiać się może ból i dyskomfort.

Krótkie wędzidełko prącia to wada anatomiczna, która jest wrodzona. To znaczy, że defekt ten występuje od urodzenia, natomiast najczęściej zauważany jest dopiero u chłopców w wieku dojrzewania. Problem wymaga operacji chirurgicznej. Może też powodować duży dyskomfort mężczyzny w życiu codziennym oraz szczególnie w życiu intymnym. Ze względu na krótkie wędzidełko mężczyzna często odczuwa silny ból podczas współżycia seksualnego. Zdarza się nawet, że wędzidełko może zostać naderwane.

PLASTYKA KRÓTKIEGO WĘDZIDEŁKA
Plastyka wędzidełka jest niewielkim zabiegiem urologicznym. Wykonywana jest przeważnie w znieczuleniu miejscowym – nasiękowym. Operator nakłuwa okolice wędzidełka prącia w celu podania znieczulenia. W trakcie zabiegu może być odczuwany dotyk, ale nie będzie się to wiązało z bólem w operowanej okolicy. Następnie wędzidełko zostaje odpowiednio nacięte. Po zaopatrzeniu krwawiących naczyń, pozostałe fragmenty zostają zeszyte. Standardowo stosuje się szwy wchłanialne, które rozpuszczają się i samoistnie wypadają po 4-6 tygodniach. Dzięki temu nie ma potrzeby ich usuwania. Czas operacji wynosi 10-30 minut. Po zabiegu pacjent ma nałożoną maść z antybiotykiem. Opatrunkiem jest własny napletek pacjenta. Zabieg nie wymaga hospitalizacji i wkrótce po jego zakończeniu pacjent może wrócić do domu.

KIEDY WYKONUJE SIĘ PLASTYKĘ KRÓTKIEGO WĘDZIDEŁKA?

Plastykę wędzidełka prącia wykonuje się u mężczyzny, który ze względu na dolegliwości bólowe ma problemy z satysfakcjonującym współżyciem seksualnym, lub którego nie satysfakcjonuje wygląd prącia.